התכניות שלנודיגיטל בקהילה

חיזוק קשרי הקהילה באמצעות המדיה הדיגיטלית

במסגרת התוכנית ניתן ליווי לצוות דיגיטל בית ספרי, המורכב ממורים ותלמידים. מטרתו של צוות זה היא לפרסם באופן שיטתי ולדאוג/ לחשיפה רחבה של העשייה החינוכית חברתית באמצעות המדיה החברתית. השימוש בדיגיטל תומך במיתוג ביה״ס, בחיזוק תחושת השייכות, גאוות היחידה וקשרי הקהילה

שיווק ומיתוג מוסדות חינוך באמצעות כלי המדיה השונים, הוא נושא העולה בשנים האחרונות על סדר היום. לעיתים בתי ספר מתקשים לעשות זאת והם מקווים שאנשים יכירו את הייחודיות של בית הספר ללא צורך לעסוק בשיווק. ההיכרות עם הפוטנציאל הגלום ברשתות החברתיות בשירות החינוכי, מקלה על הרתיעה מעיסוק בשיווק ומאפשרת חשיפה של העשייה החברתית וחיבור בין בית הספר לקהילה.

 

אבני דרך בתכנית

מיצוב בית הספר בקהילה

חשיפת העשייה החינוכית הבית ספרית בערוצי תקשורת מקומיים וארציים ובפלטפורמות דיגיטליות, תוך יצירת שיתופי פעולה עם הרשות המקומית

 

חיזוק הייחודיות ובניית גאוות יחידה בית ספרית

יצירת תחושת שייכות וגאוות יחידה של הקהילה הבית ספרית, תוך הדגשת הייחודיות של בית הספר.

חיזוק קשרי קהילה

חיזוק הקשרים בין קהילת בית הספר, הקהילה העירונית והרשות המקומית

עוד על אבני הדרך

שיווק העשייה החינוכית

במסגרת התכנית, ירכשו המשתתפים כלים בתחום השיווק הדיגיטלי ויכירו את הפוטנציאל שיש למדיה החברתית  עבור השגת היעדים הבית ספריים. כמו למשל: חיזוק שיתופי הפעולה עם גורמים שונים בקהילה, הגברת רישום לביה״ס, חשיפה של פרויקטים חברתיים, הוקרת מצטיינים. החשיפה ופרסום העשייה החינוכית נעשים באמצעי המדיה השונים כגון: עיתון דיגיטלי, קבוצות ווטסאפ, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. 

חיזוק קשרי קהילה

הפעילות הדיגיטלית מייצרת הזדמנות לחיזוק הקשרים בתוך ומחוץ לבית הספר ומאפשרת לכלל הקהילה להרגיש חלק מחיי בית הספר. ההתמקדות בהבנת הייחודיות של בית הספר מאפשרת לבית הספר להכיר את הקהילה ולהפך, לחזק את החיבור לרשות המקומית ולהבין איך המדיה החברתית יכולה להגביר את המעורבות ולשפר את הקשר עם הקהילה ועם היישוב.  

חיזוק הייחודיות ובניית גאוות יחידה בית ספרית

צוות הדיגיטל יורכב ממורים ותלמידים, שיפגשו בקביעות ויבנו מודל לפרסום  אירועים ופעילויות מחיי בית הספר. המצאותם של מורים ותלמידים בצוות המוביל-  יאפשר פרסום מגוון של אירועים מזוויות ראיה שונות תוך יצוג הקהלים השונים, המרכיבים את קהילת בית הספר. מרכיב נוסף, שיוביל להשגת היעדים, הוא הקשר בין תוכנית הפרסומים של צוות הדיגיטל לבין התוכנית השנתית הבית ספרית. התוכנית השנתית מהווה עוגן, שיספק לצוות הן חיבור לעשייה השוטפת והן נושאים רלוונטים לכתיבה ופרסום.

פרסום חיובי מתמשך, יוביל לחיזוק תחושת השייכות ובניית גאוות יחידה בקרב באי בית הספר, ההורים והקהילה כולה. הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות לחברים בקהילה להבין מהי הייחודיות של בית הספר ולהתחבר לערכיו. 

תכנים ומיומנויות

הבלטת נקודות החוזק של בית הספר

העמקת ההיכרות של בית הספר עם הסביבה שבה פועל בית הספר

הסברה לקהילה 

פיתוח והתנסות במיומנויות של כלים דיגיטליים 

התנסות בכלים שיווקיים דרך הרשתות החברתיות

עדויות מהשטח

בעקבות ההכשרה הבנתי שיש לי הרבה כלים להשתמש בפלטפורמות הדיגיטליות באופן אחר ושונה ממה שעשו עד היום כדי למצב את בית הספר בצורה משמעותית יותר ולחבר את התלמידים לבית הספר במקום שרלוונטי יותר עבורם (שירה פסנטין, רכזת התכנית, אורט עירוני ד' מודיעין)

השימוש בלוח הגאנט של ימי לוח הוא רעיון מצויין להיערך לפרסומים אחרים שקשורים לבית הספר ולפרסם דברים מגניבים שיוצרים יותר מעורבות ועניין (אביתר שפילמו, רכז התכנית, אורט אפק קרית ביאליק)

מה נדרש להפעלת התכנית?

מינוי ותגמול רכז/ת לנושא שמחובר/ת לעולמות הדיגיטל

הגדרת צוות שיצטרף לרכז שמורכב מתלמידים ומורים

יצירת סדירות מפגשים לגיבוש תכנים

השתתפות הרכז/ת וחלק מהצוות במפגשי הכשרה שיתקיימו במהלך השנה

בניית תכנית עבודה המותאמת ללוח הגאנט השנתי

משאבים הניתנים ע"י אורטוב

ליווי והנחיה של הרכז/ת הבית ספרי ע"י נציג/ת אורטוב

הרצאות של אנשי מקצוע מתחום המדיה והדיגיטל

ימי הכשרה לרכזים

בניית קהילה לומדת של רכזים מכל הרשת

חשיפה באתר אורטוב וברשתות החברתיות

מנהלת התכנית

אורית ברגר