
עם החזרה לשגרה אנחנו ניצבים בפני האתגר הגדול של סיוע לתלמידינו לצמצם את הפערים החברתיים והרגשיים, שנוצרו בשנה של בידוד וריחוק חברתי .
החזרה לבתי הספר לאחר שנה של סגרים, קפסולות, ריחוק והתרחקות היא בשורה של ממש עבור הנערים והנערות הצעירים.
כדי לסייע להם בהשתלבות איכותית בחיים הבית ספריים – חשוב יהיה להקדיש זמן משמעותי לפעילויות של הכרות , יצירת קשרים בין אישיים ובנייה מחודשת של מרקמים חברתיים כיתתיים, שכבתיים ומוסדיים.
פעילויות אלו אמורות להוות חלק קבוע של שגרת השיעורים וההפסקות, וכן לזכות למקום של כבוד בימי שיא, טיולים וסיורים.
לכולנו ברור כי לאחר שנה כל כך מטלטלת – חשוב במיוחד לחזק את הרווחה הנפשית והביטחון העצמי של תלמידינו לפני שנצלול אל עולם הלמידה האקדמית. יתר על כן, יש הטוענים, שיש כאן הזדמנות של ממש לוותר על המירוץ אחר “ההספק של החומר”, עבור עיסוק בתכנים של חוסן, מיומנויות חברתיות והכנה לחיים, שיש להם חשיבות מרכזית בעולם בו אנו חיים.
לעזרתכם, מובאים בזאת סדנאות של כישורי חיים, שמתמקדות בזיהוי הכוחות שיסייעו לתלמידים להתגבר על השינויים ואתגרי הלמידה. הסדנאות נכתבו על ידי אפרת בועז משפ”י.
קובץ נוסף, שנכתב על ידי צוות אורטוב , מכיל הצעות לפעילויות של חיבור וגיבוש מחודש של תלמידי הכיתה במסגרת שיעור, הפסקה וימי שיא מגוונים.