לאחר תקופה ארוכה של הסגרות והישמרות- אנו חוזרים למסגרת הלימודית כשלצד השמחה על החזרה לשגרה ולמפגש בין אישי עם חברים לעבודה וללמידה קיימים חששות רבים, אילוצים ותנאי איסור וריחוק.
כל אלו ייצרו אצל המורים כמו גם אצל התלמידים מנעד של רגשות, שחשוב יהיה לתת להן מקום בשיח, שיתקיים בביה”ס, ולהיערך למתן מענים מול קשיים שיועלו.
צוות אורטוב ערך מסמך מלווה בהיבט הרגשי הן עבור המורים והן עבור התלמידים לסוגיות איתן יעסקו צוותי החינוך לאור המציאות החדשה על אתגריה המרובים:
• כיצד בונים מחדש את המסגרת?
• כיצד מהדקים את הברית בין המורים?
• אלו מבנים ארגוניים חדשים כדאי להקים?
• המלצות למפגש ראשון עם התלמידים ולהכנת אמנה כיתתית מעודכנת.
• מערכי שיעור לעידוד ערבות ועזרה הדדית.
פעילויות באוויר הפתוח מותאמות לתקופה
שגרת הקורונה מאתגרת אותנו להמציא את עצמנו כבני אדם וכאנשי חינוך.
תלמידינו ישבו ימים רבים ספונים בבתיהם ונאלצו להמיר את חיי בית הספר וחיי החברה שלהם במסך סמרטפון או מחשב.
כעת, כשניתנה האפשרות לקיים מפגשים חברתיים באוויר הפתוח , ניתנה הזדמנות חשובה ודחופה למפגשים בין אישיים עם מוריהם וחבריהם.
מומלץ לתפוס הזדמנות זו בשתי ידינו ולייצר מפגשים, שיאפשרו לתלמידים לצאת מהמסכים, להיפגש בצורה מובנת ומוגנת עם חבריהם ולתרגל את כל המיומנויות החברתיות שכל כך חשובות לרווחתם הרגשית.
חשוב לוודא שאכן נגיע אליהם מוכנים, עם תוכנית פעולה ברורה, שתתרום להצלחת המפגש והשגת המטרות הישירות והעקיפות
צוות אורטוב ערך חוברת עם מגוון פעילויות שניתן לקיים בחוץ, באוויר הפתוח ובהנאה רבה